Corona-crisis

NGF update 28-5-2021

Golf mag gespeeld blijven worden met inachtneming van 1,5 meter afstand. Wij adviseren het volgende:
-Werk met starttijden zodat er doorstroming is en er geen groepsvorming ontstaat.
-Houd goed toezicht op de 1,5 meter afstand en stel een coronacoördinator aan.
Let op, dit betreft een advies en is geen verplichting, maar golfclubs en -banen moeten zorg dragen voor 1,5 meter afstand tussen personen en voor eenrichtingsverkeer.

• Zorg dat er geen groepsvorming ontstaat.
  • Voor iedereen geldt: reis zo min mogelijk, beperk het aantal uitstapjes en vermijd drukte.

Update 28-mei-2021  LEES VERDER

Het terras van De Brasserie is weer open.
Al is het beperkt, Het terras is open van 8:00 uur tot 20:00 uur.
De foodtruck blijft staan.
Uiteraard houden we alle regels in acht die de overheid voorschrijft m.b.t COVID-19, dit houdt onder andere in dat u met maximaal 2 personen aan 1 tafel mag zitten, tenzij u alle woonachtig bent op hetzelfde adres.
Omdat wij maar beperkte plaatsen op ons terras hebben kunt u helaas niet reserveren.

Gedeeltelijke lockdown blijft van kracht.
Houd je aan de regels !

Flight van 4 weer toegestaan.
Daarbij moeten golfers wel onderling 1,5 meter afstand houden.
De keuze hoeveel personen in één flight mogen spelen, is aan de clubs.

Zoals er een corona routekaart is voor Nederland, zo heeft de NGF er ook een gemaakt voor de golfwereld

KIJK hier de NGF Routekaart

NGF Update antwoord op vragen  Lees hier

NGF Protocol 15-12-2020 Kijk hier

Mondkapjes in de hal van het clubhuis verplicht.

update 15-12-2020 Oude Maas NIEUWS kijk hier

Aan de leden van Golfclub Oude Maas.

update 7-05-2020
Antwoorden op veel vragen lees het Protocol RGC/Oude Maas HIER

Goed nieuws: vanaf maandag 11 mei kunnen wij in principe weer spelen in de bloktijden van de Heren-  en Damescommissie, balletje,balletje en de zaterdag.

Alleen de noodverordening van de hele regio moet nog worden goedgekeurd, daar wordt vanavond door de veiligheidscommissie over vergaderd.

Allereerst verwijzen we u naar de website van de club: https://www.golfcluboudemaas.nl/corona-crisis/
Daar vindt U alle informatie over hoe we ons aan de regels moeten houden op de baan.
Er komt een voorlopige proefperiode van twee weken waarin we het volgende afspreken:

Er kunnen geen wedstrijden worden gespeeld.

9 holes vrij spelen in flights van 3 met starts op hole 1 en 10.
De RGC gaat uit van 2 uur speeltijd per 9 holes.

Starttijd om de 7 minuten.

Inschrijven via Proware, inschrijving wordt 2 dagen van tevoren gesloten.
De scorekaart wordt niet ingevoerd door de commissies; kaarten kunnen ingevoerd worden via Golf.nl
We hebben 7 handicarts tot onze beschikking, deze zullen steeds zo vroeg mogelijk worden ingezet, zodat ze daarna ook weer kunnen worden gebruikt.
Binnen de bloktijden worden de handicarts zo eerlijk mogelijk verdeeld.
Bekijk de gepubliceerde startlijst de avond voorafgaand aan de start

Regels voor de individuele golfer

• Houd 1,5 meter afstand.
• Blijf thuis als je een van de volgende klachten hebt:
   neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (vanaf 38 C°)
• Blijf thuis als iemand in jouw huis koorts heeft (vanaf 38 C°) en/of benauwdheidsklachten
• Reserveer vooraf je starttijd via Proware. Dit is verplicht.
• Arriveer niet eerder dan 10 minuten voor aanvangstijd van de starttijd.
• Was voor en na het golfen je handen.
• Houd gelijke tred met andere flights, bij oponthoud bal oppakken en doorlopen.
• Vermijd fysiek contact met andere golfers en hun spullen.

Vragen en antwoorden

Kan ik naar het toilet: Ja maar maak zo min mogelijk gebruik van het toilet op de golfbaan.
Kan ik een starttijd reserveren: Ja je kunt bellen naar de Caddiemaster
Kan ik bij de Caddiemaster reserveren: Nee dat is niet mogelijk.

Kan ik door de hal naar de golfbaan: Ja maar verlaat de golfbaan via de zijkanten. hole 9 rechts 18 links om
Kan ik mijn schoenen schoonspuiten: Nee dat is niet mogelijk
Kan ik in de hal wachten: Er mogen 6 mensen in totaal de hal aanwezig zijn.
Kan ik op het terras een kopje koffiedrinken: Ja het terras is vanaf 28 April van 12:00-18:00 uur geopend.
Kan ik iets te drinken kopen: Ja er staat een Take Away Food Truck met frisdranken, koffie/thee en broodjes
Kan ik gebruik maken van de driving range: Ja de driving range is open
Kan ik een Q kaart lopen: Ja je kunt zelf je kaart invoeren in de Golf.nl app of de Proware app
Hoe download ik de Proware app: Kijk op de website klik hier
Kan ik na het golfen even blijven kletsen: Nee verlaat na het golfen direct het terrein en kom 10 minuten voor aanvang.
Kan ik met een groepje op de parkeerplaats een praatje maken: Nee ga direct naar huis

Kan ik iets in de shop kopen: de shop is geopend
Kan ik in mij omkleden: nee het terras, douches en kleedruimtes zijn gesloten.
Kan ik gebruik maken van een Handicart: Ja, reinig de buggy na afloop.
Kan ik bij de lockerruimte komen: Ja de lockerruimte is open , 1,5 meter afstand van elkaar
Kan ik mijn auto bij de golfbaan parkeren: Ja maar 1,5 meter uit elkaar

.

Het coronavirus en golf

Actuele berichtgeving van de NGF, NVG, NGA en PGA Holland over het coronavirus en de gevolgen voor golf.

Het laatste NGF nieuws KLIK HIER