Beginnende Golfers

Wat doet de CBG?
Wij organiseren het hele jaar door op bijna elke zaterdag een wedstrijd voor de leden van onze vereniging die nog niet zo lang golfen. Als beginnende golfer heb je in deze wedstrijden de kans om onder begeleiding van iemand die al veel langer speelt, je handicap te verlagen. In de baan komen zo nodig spelenderwijs de golfregels nog eens aan de orde en, als je dat wilt, krijg je tactische of technische tips.

Hoe zien die wedstrijden eruit?
Wij spelen in flights die zeven minuten na elkaar starten. Zo’n flight bestaat uit twee of drie golfers. Wij vinden het belangrijk dat je in alle rust en met zo min mogelijk druk je spel naar een hoger niveau kunt tillen. Daarom loopt in een flight met beginnende golfers altijd een commissielid of een vaste begeleider mee. Wij hebben elke zaterdag plek voor 27 deelnemers. Als iedereen weer binnen is, houden wij onder het genot van een drankje een prijsuitreiking in de Brasserie.
Van 1 maart tot 1 november kun je prijzen winnen in twee categorieën, afhankelijk van je handicap. De baan is in die periode qualifying en je dagscore kan invloed hebben op je handicap.

De andere maanden is de baan niet-qualifying en kan je handicap bij ons niet veranderen. In die periode verdien je per wedstrijd punten voor onze eigen Wintercompetitie. Er zijn daarbij verschillende prijzen te verdienen, maar de hoofdprijs is de Herman Jansen-bokaal. Wie daarmee naar huis gaat, hoor je na afloop van de laatste winterwedstrijd. Na de prijsuitreiking sluiten we de dag af met een gezamenlijk diner. Daarbij zijn ook de niet-spelende partners van harte welkom.
In deze periode kun je je ook inschrijven voor de zogenaamde Herfstbokaal, en de jaarlijkse Kerst- en Nieuwjaarswedstrijd. Dat zijn wedstrijden die we samen met de Wedstrijdcommissie organiseren. Zij beginnen al om 09.00 uur, met een Shotgun start.

Ook in de zomerperiode kun je fraaie wisselbekers winnen. In juni spelen onze golfers met een handicap boven de 36.0 om de Anniversary Cup. In oktober staat de Wim Willems-beker centraal.

Hoe kan ik inschrijven?
Inschrijven voor de wedstrijd doe je via Proware.

Wanneer kan ik me inschrijven voor een CBG-wedstrijd?
Inschrijven kan al drie weken voor de wedstrijddag. In de lente en zomer sluit de inschrijving op donderdag de week ervoor om 17.00 uur. Je ontvangt uiterlijk een week voor de wedstrijd een mail met de startlijst. Op die lijst lees je met wie je speelt en je starttijd. Wij verwachten van je dat je een halfuur voor die starttijd aanwezig bent. Soms kunnen we namelijk eerder beginnen. Zorg ervoor dat je in ieder geval tien minuten voor de start bij de teebox staat. Voor de wedstrijden van oktober tot april gaat de inschrijving iets anders. Ook dan kun je je drie weken eerder al aanmelden, maar nu sluit de inschrijving op de donderdag voorafgaand aan de wedstrijddag om 17.00 uur. Uiterlijk de volgende dag zit de startlijst in je mailbox.

Wat als zich meer dan 27 deelnemers inschrijven?
Als zich meer mensen inschrijven dan wij kunnen plaatsen, moeten wij keuzes maken. Wij delen dan in volgens onderstaande stappen;

• eerst spelers met een handicap van 36.1 of hoger;
  • dan commissieleden en vaste begeleiders;
  • vervolgens hun partners;
  • en tot slot de overigen, beginnend bij de speler met de hoogste handicap.

Wat zijn de kosten?
Je betaalt € 3,00 per wedstrijd. Dat doe je op de wedstrijddag direct na binnenkomst bij een van de wedstrijdleiders van dienst. Dat kan alleen met pinbetaling.
cbg@golfcluboudemaas.nl