Stichting Handicart

Stichting Handicart: mede dankzij u!

Alle golfers spelen met een handicap. Sommige golfers spelen echter met een “dubbele” handicap: voor mindervaliden is golfen een flinke fysieke uitdaging. Stichting Handicart zorgt ervoor dat ook mindervaliden kunnen blijven genieten van de golfsport, door tegen een gereduceerd tarief een golfcart (Handicart) ter beschikking te stellen. Dit is echter alleen mogelijk met de steun van u als mede-golfer, maar ook van uw golfclub. Samen zorgen wij ervoor dat onze mede-golfers van hun geliefde sport kunnen blijven genieten.

Inmiddels werkt Stichting Handicart samen met 170 golfbanen. 113 banen beschikken over Handicarts die eigendom zijn van Stichting Handicart en 57 banen stellen hun eigen golfcarts ter beschikking aan Handicartpashouders tegen een gereduceerd tarief.

Op heel veel banen worden wedstrijden ten behoeve van onze Stichting gehouden.

Er waren vorig jaar 130 golfbanen die een dergelijk benefiet-toernooi organiseerden met een fantastische opbrengst voor onze Stichting. Dit waren de ‘ClubKanjers’ van 2018:

Golfclub Het Rijk van Margraten € 4.819,68
Golf Club Almkreek € 3.825,00