CBG website wintercompetitie

Wintercompetitie 2023 / 2024

Van november tot en met maart staat bijna elke zaterdag in het teken van onze eigen Wintercompetitie. We spelen dan niet alleen tegen elkaar om de verschillende dagprijzen, maar de dagresultaten tellen ook mee voor het eindklassement. En bij de dames en bij de heren bepalen wij aan het eind van het winterseizoen wie de
meeste punten heeft behaald. Maar wij kijken ook wie de meeste parren heeft gelopen, wie de meeste birdies heeft geslagen en wie zijn handicap in al die wedstrijden het meest verlaagd heeft.
Je start de wintercompetitie met de handicap die je aan het einde van het zomerseizoen hebt bereikt. Speel je een ronde met een score die hoger is dan 36, dan gaat je handicap omlaag: voor elk heel punt lever je een halve slag in. Je winterhandicap kan alleen omlaag gaan, niet omhoog.
In maart maken we de balans op. De beste negen dagscores en het resultaat van de finalewedstrijd bepalen je eindscore.
De wekelijkse uitslagen van de Wintercompetitie en de tussenstand vind je hiernaast.

Als je trouwens door omstandigheden maar negen holes wilt lopen, ben je ook van harte welkom. Vermeld dat dan in het vakje Opmerkingen wanneer je je op Proware inschrijft.