Nieuwe plaatselijke regel

Local Rule mbt het handicar/buggy Jaap Strouspad pad op de eerste 9 holes.

Wanneer de handicarts / buggies enkel gebruik mogen maken van de aangelegde paden, dit wordt bepaald door Rhoon Golfcenter, geldt de volgende local rule:

Indien een NQ wedstrijd of ronde gespeeld wordt mag, om lange loopafstanden te vermijden, een bal gedropt / geplaatst worden aan de zijde waar het handicar-/buggypad zich bevindt.

De bal dient niet dichter bij de hole gedropt/geplaatst worden dan waar de oorspronkelijke bal ligt en moet in dezelfde condities gedropt/geplaatst worden.
Ligt de oorspronkelijke bal bijvoorbeeld in de rough, dan moet de bal gedropt / geplaatst worden in de rough, ligt hij in de fairway dan mag de bal in de fairway gedropt/geplaatst worden.

Droppen of plaatsen zoals de (wedstrijd-)commissie heeft voorgeschreven.

Tijdelijke – Plaatselijke regel: de modder langs de sloot kant moet behandeld worden als G.U.R. Indien uw bal in de modder beland is, mag u een free drop claimen conform spelregels.